האט

לפעמים אנשים מבקשים שיסבירו להם מה זה תנועת slow: "תן לי את זה במשפט אחד" הם בדרך כלל אומרים, וכדאי מאוד שזה יהיה משפט טוב, אחרת הם יאבדו ריכוז. קשה להאשים אותם, אותנו. ככה התרגלנו לחשוב, בסלוגנים קצרים, בטאגליינים קליטים, בג'ינגלים שנתקעים (6382020 מי שלא זוכר לא מוכר) אנחנו חיים בעולם של קופירייטרים שנונים וצרכנים מיוחמים, אבל זה הולך להשתנות, עובדה, הגעתם עד לפה.

אז רק כדי לא להתגרות במזל, הנה לכם הסיסמא העולמית של התנועה – Making a Connection – מספיק קצרה וקליטה כדי לשרת גם חברה המייצרת טלפונים ניידים, נכון, אבל "קשרים" הם אכן הרוח החיה שמאחורי התנועה. Slow מבקשת לצור קשרים טובים יותר בין האדם למזון, לעבודה, למשפחה, לבריאות, לקהילה ולפנאי. היא עושה זאת באמצעות שורה של טכניקות, כללים והמלצות הנשענים על התפיסה כי פחות הוא יותר (Less is More) ועל המושגים "פשטות" (Simplicity)  "איזון" (Balance) ו"קיימות" (Sustainability), ומהותה בראייה הוליסטית של יחסי האדם-זולת-עולם, ובהבנה כי במערכת היחסים המשולשת הזו, לא ניתן להזניח אף פרט במשוואה.

תנועת ההאטה לא המציאה את הגלגל. ככל שתקראו יותר ייתכן ותגלו שעמוק בתוככם תמיד הייתם חברים נאמנים למטרה. מאז ומעולם היו אנשים שבחרו להאט למרות עקשנותו של העולם, התנועה בסך הכל מבקשת להעניק להם קורת גג יציבה, לחלוק ולשתף, לעודד ולחזק. להאט במציאות שאנו חיים בה, היא אף פעם לא החלטה קלה, ותמיד יותר נעים לקבל אותה בחברה טובה.

תנועת ההאטה גם לא מבקשת להשיב את הגלגל לאחור, לאלה מכם החוששים, היא רק מבקשת שנשים לב לאופן שבו אנו עושים בו שימוש ביום יום. תמיד יהיו דברים שהמהירות יפה להם, ילד לעולם לא ילמד לרכב על אופנים אם הוא לא יאיץ, ואכן, ההאטה אין משמעותה פיזית, היא דרך חשיבה ישנה חדשה, דרך המבקשת למצוא את הקצב הנכון לכל דבר ("לַכֺל זמן, ועת לכל חפץ תחת השמים", כן, גם החכם באדם היה חבר בתנועה).

במקרים רבים עקרונותיה של התנועה חופפים לאלה של התנועה האקולוגית, ואכן slow רואה עצמה כחלק אינטגרלי מהתנועה הסביבתית, עם דגש אחד – התנועה הסביבתית נאבקת, ובצדק, על מנת להציל את העולם, תנועת ההאטה מבינה שהדרך הטובה ביותר להציל את העולם, היא להציל קודם כל את עצמנו, והדרך להציל את עצמנו היא להחזיר את השליטה לחיינו, להזכיר לעצמנו מה הם הדברים החשובים באמת בחיים, וכמה פשוט וקל ליהנות מהם אם רק לוקחים נשימה עמוקה ומאטים. כן, אנחנו לא מתביישים, אנחנו פה כדי ליהנות. ליהנות מקשת טעמים רחבה, מבריאות יותר טובה, מסביבה נקייה, מקהילה תומכת, מערכות יחסים חזקות ובעיקר מחופש מהלחץ הבלתי פוסק שפועם ברקות.

אנחנו פה כי אנחנו מרגישים שמותר לנו, ואם תישארו מספיק זמן, אתם תרגישו את זה גם, זה יתחיל מדגדוג קל באצבעות, זה יתפשט אל בית החזה, יעלה במעלה הצוואר כמו צמרמורת נעימה ויתנחל לכם במרכז הראש. אתם תרגישו את זה גם, וליותר מכמה דקות ביום, אתם תרגישו שמותר לכם, מותר לכם לחיות.

.

.

אודות אתר סלואו.

אתר סלואו הוא מקום מפגש לאנשים שהחליטו להאט, בצורה זו או אחרת, את חייהם. אתם לא חייבים לגור במערה, ללבוש עלים ולעסוק במדיטציה. מספיק שתרצו לאכול יותר טוב, ליהנות מהחופשה הבאה שלכם בצורה יותר מוצלחת, לנהל קשרים טובים יותר עם המשפחה שלכם, לצרוך בצורה הגיונית יותר וכו’. ההאטה, כמו אלוהים, נמצאת בפרטים הקטנים, בפעולות היומיומיות, ואנחנו פה כדי לחלוק: סיפורים על האטה, מידע רלוונטי, טיפים, וכל מה שיכול לעזור לנו לעשות חיים בחיים האלה. ואיך זה קורה בפועל באתר?

אז ככה.

יש את הבלוג. הבלוג הוא במתכונת פתוחה, כל מי שרוצה מוזמן לכתוב. ולא פחות חשוב מלכתוב, לקרוא להגיב ולשתף אחרים. הבלוג מחולק לקטגוריות: מזון, עיצוב, עבודה, תיירות, כלכלה ועוד. לחיצה על הקטגוריה בתפריט העליון תוביל אתכם לפוסטים בנושא. רוצים חיפוש יותר מדוייק? נסו את חלון החיפוש למעלה, או את דף הנושאים פה (בקרוב). מומלץ גם לעקוב אחרי הטורים הקבועים (עוד יותר בקרוב). יש לכם כבר בלוג משלכם שעוסק בתכנים חופפים, אתם מוזמנים להעלות חלק מהם באתר ולצרף לינק לבלוג האישי, זה יעזור לכם לקדם את הבלוג שלכם, וזה יגרום לגוגל לשנוא את האתר שלנו, אבל היי, אי אפשר שכולם יאהבו אותך, ואנחנו מעדיפים להעניק לתוכן הישן שלכם חיים. אז אתם מוזמנים להשתמש בנו, נשמח אם תשארו אחר כך כדי לחבק.

מה עוד… כן, יש אינדקס עסקים חינמי לגמרי. לא עולה כסף להירשם אליו, לא משלמים לאף אחד, גם לא בשביל לקדם את כרטיס העסק. הסיבה היחידה שהאינדקס עסקים קיים היא הנאיביות שלנו. אנחנו מאמין שאם ניתן לבעלי מקצוע/עסק כרטיס חינם, זה יעודד אותם להעלות תכנים לאתר, ותכנים, חשוב לומר, הם הדרך היחידה לקדם את כרטיס העסק שלכם. אתם כמובן יכולים לפתוח כרטיס ולא לכתוב אפילו מילה, הרשות בידכם. התנאי היחיד הוא, שלעסק שלכם יש איזושהי שייכות לרוח התנועה.

לוח אירועים. באמת, זה הרי בייסיק, באיזה אתר אין לוח אירועים. הלוח פה כדי לעדכן באירועים רלוונטים, וכשאנחנו אומרים רלוונטיים אנחנו מתכוונים לכל מה שקורה במרחב הציבורי, תרבותי, אמנותי, אקולוגי, אנושי וכו’ (עדיף שלא עולה כסף, או עולה ממש מעט) הרצאות, מסיבות רחוב, תערוכות, כנסים, סדנאות, שווקים… את הכל אפשר להזין ללוח בקלות ובמהירות ממש פה.

פורום. יש לנו פורום, אבל אסור לנו לדבר עליו בנתיים.

_________

לדף הפייסבוק של סלואו

_________

 

(גילוי נאות: התמונה נלקחה ממסע פרסום של "רנו" שהשיקה את "הקיוב" – רכב פרטי שמתהדר בתואר איטי. אין להסיק מכך שהתנועה מעודדת רכישה או שימוש ברכבים פרטים מסוג רנו. או בכלל. פשוט אהבנו את התוצאה, אז גנבנו, ושההיסטוריה תשפוט אותנו)

תגובות סגורות.