תנועת סלואו פוד מציגה – "מה אנחנו אוכלים?" – סדרת מפגשים בסינמטק תל אביב – אירוע שני – דגים דגים

תנועת Slow Food בשיתוף עם סינמטק תל אביב פוצחת בסדרת אירועים שכותרתם "מה אנחנו אוכלים?". במהלך ארבעה אירועים שיעסקו בגבינות, דגים, פרות, טלאים ותרנגולות, פירות וירקות, בהשתתפות מיטב המומחים, השפים ואנשי המקצוע, ניגע בשאלות של החוסר בדגים לחופי ישראל, פירות וירקות בלאדיים מול אורגניים, ריסוס והנדסה גנטית וכן שאלות על יבוא בשר וגידול מקומי.

האירוע השני שיחול בשישי הקרוב יעסוק בדגים בהקשר המקומי – במסעדות הדגים שנמצאות בחופי תל אביב, רוב הדגים מגיעים מסקנדינביה, לא מהחוף הסמוך כמו שהיינו מסוגלים לחשוב. הים התיכון, אחד מאזורי הדגה הפורים ביותר בעולם, לא מתפקד כאזור דגה בישראל. הפאנל יעסוק בשאלות של איכות סביבה, פיקוח על הדיג ובכלל, מה אנחנו חושבים על דגים ועל הים. על הסגנון שבו תל אביב בנויה, על היותה עיר ים תיכונית, בלי ים פיזי שנוכח בתרבות וכמובן שאלות של תיעוש אוכל, דיג מוגזם, העברה של דגים לאזורים עשירים בעולם ממקומות שמבוססים על תזונה מהים ועוד.

_____________

_____________

בפאנל ישתתפו ויענו על שאלות מהקהל:

ד"ר אורן סונין – מנהל תחום דיג במשרד החקלאות

אביב לביא – כתב סביבה

בועז צאירי – השף של סקורה

רונן ז'אנו – דייג

מנחה ואוצר את האירועים רפרם חדד, מתאם תנועת Slow Food בישראל

לאחר הפאנל יוקרן הסרט:

ג'ירו חולם על סושי (ארה"ב 2011)
JIRO DREAMS OF SUSHI

בימוי: דויד גלב
Dir: David Gelb

ג‘ירו אונו, בן 85, הוא אגדת סושי. ישאלו השואלים מה כבר יכול להיות כזה אגדי בסושי? אז ככה: במסעדתו אשר בטוקיו, סוּקִיָאבָּשִׁי ג‘ירו, יש רק עשרה מקומות אבל התחרות עליהם גדולה ורשימת הממתינים ארוכה. 3 כוכבי מישלן, 300$ לארוחה ממוצעת, “אף פעם אף אחד עוד לא יצא מאוכזב“ מצוטט מבקר מסעדות יפני. הסרט מוציא אותנו עם הסבר מלא לתופעה הנ"ל והסוד: הקפדה חסרת פשרות על איכות מוצרי היסוד – את זה הרי אפשר לצטט מכל שף מתחיל – פלוס מתת אלוהי מהסוג שקוסמים מקבלים לקצות אצבעותיהם. דויד גלב שיש לו קשר משפחתי גם לאוכל (אמו שפית) וגם ליפן (בילדותו הצטרף למסעות העסקים של אביו) מתלווה לג‘ירו אל הביקור היומי, השכם בבוקר, בשוק צוקיג‘י המיתולוגי – הבורסה שבה מתייחסים לדגים כמו היו אבנים יקרות. והאורז? יש ספק קבוע. יחד אנו בוחנים איך הוא מעצב את התפריט היומי עפ"י המוצרים המגיעים למטבח ואיך שורה ארוכה של אנשי מקצוע חרוצים וקפדנים הופכים את התפריט למנות העולות על שולחנם של המאושרים שהשיגו לעצמם מקום להיום. “נקי ומדויק“ ניתן לתאר גם את אופן העבודה הקולנועי של גלב. אילו אפשר היה לשגר ריח עם הסרט, חוויית הצפייה הייתה הופכת למושלמת.

(80 דקות, יפנית, תרגום לעברית)

מחיר 40 ₪, למנויים כניסה חינם

____________

היה ראשון להגיב