101 דרכים להאט את החיים – פרק 15 – שותים כמו משוגעים

כמו כל אתר שמכבד את עצמו, גם סלואו יודע להודות בטעות כשצריך. בפרק הקודם המלצנו לכם לצאת ולשחק בגוגואים בגינה השכונתית, ואז הבנו שעם כל הכבוד לעונת ההבשלה של המישמישים, יש דברים שפשוט אי אפשר לעשות ב 37 מעלות חום. אז כרגע ההמלצה שלנו היא לשמור את הגוגואים שלכם ולשחק בהם בינואר, וכמו כן המערכת מבקשת לשלוח ברכות החלמה מהירה לתום, יואב, מאיה ושיר שאימצו את ההמלצה שלנו, התייבשו ואושפזו. מה שמוביל אותנו הישר לפרק הנוכחי  – שותים כמו משוגעים.

לאלה מכם שמקווים שאנחנו עומדים להעניק גושפנקא להשתכרות המונית, אנחנו מצטערים אבל תאלצו לחכות עד לפרק 80. כרגע אנחנו מדברים על מים, אתם יודעים, הדבר הזה שיוצא מהברז ומרכיב שישים אחוזים מהחיים.
אנחנו יודעים, זה נשמע טרוויאלי, ולכמה מאיתנו זה אפילו מזכיר את ימי הצבא העליזים –  "כולם לרוקן מימיה", ומאחר ומדובר במימיה שמולאה לאחרונה במלחמת יום הכיפורים, ברור למה מרביתנו מעדיפים להסתובב צמאים.
אבל הלצות בצד, בשנים האחרונות מתרבות העדויות לחשיבות הלא מופרכת שבשתית מים – החל מניקוי רעלים והפחתה במשקל וכלה בריפוי של אין ספור מחלות – המים מצליחים למצב את עצמם במקום החיוני השלישי אחרי חמצן ופטריות.

למהפכת המים אחראי במידה לא מועטה ספר שיצא לאור בשנת 2003 תחת השם you are not sick you're thirsty (אתה לא חולה, אתה צמא) בו מוצג מחקר הקובע כי מרבית האנשים החיים בימינו סובלים מהתייבשות כרונית, אשר אחראית למגוון רחב של מחלות, החל באסטמה, אלרגיות וכאבי ראש וכלה בדלקות פרקים לחץ דם ובעיות טחורים – אשר כולם ללא יוצא מן הכלל יכולים להתבטל בשישים אם רק נדאג לשתות גם כאשר אנחנו לא צמאים.

 

רב מכר, ולא רק בקרב שבטים בדוואים

 

לאלה מכם שפחות מודאגים בנוגע לבריאותם ויותר מודאגים בנוגע לגיזרה, מים הם עדיין התשובה

 

ולסיכום (בכל זאת חם אז מקצרים), בימים אלה, כאשר הטמפרטורות מרקיעות שחקים, קל לנו להאשים את החום במירב התחלואים. אנחנו עייפים כי חם. כואב לנו הראש כי חם. אנחנו עצבניים כי חם, וכך הלאה. אבל האמת היא שאם רק היינו דואגים לשתות מספיק מים, היינו מצליחים להיות עירניים, רגועים ושלווים ממש כאילו אנחנו חיים באיגלו בפרוורי הקוטב הדרומי.

כמות הנוזלים הנחוצה לאדם בוגר ביום טיפוסי היא 8-10 כוסות מים, משמע, 1.5-2 ליטר של נוזלים, וזאת ללא כל פעילות גופנית אינטנסיבית הנלקחת בחשבון. אם אתם נוהגים לרוץ , למשל, עליכם לשתות חצי ליטר מים לפני הריצה ועוד חצי ליטר מים אחריה.  אבל דיה צרה לשעתה – מרביתנו רחוקים אפילו מלהגשים את צריכת הנוזלים הבסיסית, ומכאן שיש צורך בשינוי הרגלים – בכל בוקר, החל מרגע פרסום הפוסט הזה (01.01.1951), כל אחד ואחד מכם פותח את הבוקר בשתיה של 4 כוסות מים לפחות. זוהי דרך נהדרת לנקות את הרעלים שהגוף צובר במהלך היום ודרך בטוחה להבטיח את עירנותכם במהלך היום.

ההשלכות של הרגלי השתיה החדשים שלכם יורגשו כמעט בין רגע, כבר בעוד יומיים אתם תרגישו נינוחים יותר, עייפים פחות, ונכונים יותר לתקשר עם בני אנוש אחרים גם לאור תחזיות מזג האוויר. זה עד כדי כך פשוט – אם אנחנו מורכבים משישים אחוזים מים, כדאי שנזכור לצרוך אותם, ולא ברגע האחרון, לא כשאנחנו צמאים מתים והשתן שלנו כל כך צהוב שהוא כבר מזמן השחור החדש, אלא כאשר אנחנו עדיין בשליטה על רמות האשלגן בדם.

מים, רבותי, מים

http://www.youtube.com/watch?v=Nt48pK_XgbM

___________

לפרק הקודם והמוכחש – משחקים בגוגאים

___________

היה ראשון להגיב