שבע דרכים להתמודדות עם עבודה מחורבנת

כולנו מכירים את התסמינים. מתח, כאבי ראש, בעיות עיכול, מחסור בפעילות גופנית ובעיות בזוגיות. התמכרות לעבודה הפכה לבעיה מספר אחת במרבית המדינות המתועשות, ואחראית כיום למותם של יותר בני אדם מאשר ההתמכרויות לאלכוהול, קפה וסיגריות גם יחד. ובכל זאת, אין כמעט מי שיתריע מפניה.
לכן, מתוך תחושת אחריות בטלנית, אנו מתכבדים להציג מדריך קצר הכולל שבע שיטות להיגמל מההתמכרות לעבודה, או לפחות ללמוד לחיות איתה בשלום. לנוחיותך, כל שיטה מדורגת בסולם רדיקליות בן חמש רמות, כאשר דירוג נמוך משקף שיטה רפורמיסטית ודירוג גבוה מצביע על שיטה מהפכנית.

לראות את האור בקצה המנהרה. כל מי ששונא את העבודה מכיר ודאי את התחושה של "אוף, מתי היום הזה ייגמר כבר". עבור אנשים אלה המציא המעצב האגדי טיבור קלמן את "שעון השעה חמש". לתלות על קיר המשרד, וחסל לחוסר הודאות. (בכפוף לשעות נוספות, גחמות של הבוס, ופרויקטים שפשוט חייבים לסיים עוד היום).


עם זאת, שימוש מופרז ב"שעון השעה חמש" עלול לגרום להתמכרות לאור בקצה המנהרה, וזה עלול להימשך ממש עד סוף חייכם. "In The Fall", סרט אנימציה קצר של סטיב קאטס.

 

 

להתפטר בגדול. ג'ואי דפרנצ'סקו, עובד במלון בעיר פרובידנס במדינת רוד איילנד בארה"ב, מאס סופית ביחס הנצלני של מעסיקיו, והחליט להפתיע את המנהל שלו, ולהודיע לו על התפטרותו בליווי תזמורת כלי נשיפה. "עבדתי במלון במשך שלוש וחצי שנים, ולכל אורך התקופה הזו ההנהלה נאבקה נגד ניסיונות העובדים להתאגד. תנאי העבודה היו איומים ונוראיים. עובדי מטבח נדרשו באופן קבוע לעבוד משמרות של עד 16, ועובדי ניקיון נענשו אם לא הספיקו לנקות לפחות 16 חדר מלון במשמרת", סיפר דפרנצ'סקו. "כל מי שהעז להתלונן, ובמיוחד כל מי שדיבר בגלוי על כך שהעובדים צריכים להתאגד, ננזף או פוטר. מנהלים במלון, בהם גם המנהל שלי, ג'ארד, צועקים על עובדים כל הזמן".

 

 

להאט את הקצב. פתגם בטלני ידוע אומר כי "גם אם אתה מנצח במרוץ העכברים, אתה עדיין נשאר עכבר". ואם כבר בחרת להישאר עכבר, לא עדיף להאט קצת את הקצב כדי שלפחות תספיק ליהנות מהדברים שהופכים את חייך לראויים? סרטון שהופק במקור לכבוד שבוע גמילה דיגיטלית (לשעבר שבוע ללא טלוויזיה), אך נכון בכלל בחיים.

 

גם אם אתה בטוח שהצלחת להיחלץ ממרוץ העכברים, תבדוק שוב. דוגמא: "אני רק רוצה לגמור לסדר את העניינים".

 

לראות סרטים בזמן העבודה. מרגישים שהעבודה במשרד הופכת אתכם למכונות אוטומטיות? שהמנהלים כל הזמן דוחקים בכם להגדיל את התפוקה? זה הזמן לזנוח את כל מטלות העבודה, להתרווח בכסא, ולצפות בסרטים במחשב. אפשר ללכת על קלאסיקות כמו "זמנים מודרניים" של צ'רלי צ'פלין, שהשנה מלאו 75 שנים לעלייתו לאקרנים.

 

ואפשר ללכת על משהו יותר אקטואלי כמו "העבודה", סרט קצר של אמן האנימציה הארגנטינאי סנטיאגו גראסו שיזכיר לכם מי פה המנצלים ומי פה המנוצלים

 

לגנוב דברים ממקום העבודה. הקולקטיב האנרכיסטי crimethinc הכריז על ה-15 באפריל בתור "יום לגנוב משהו מעבודה", ואפילו עשה על זה סרטון מגניב. אבל אם כבר גונבים מהעבודה, אז למה רק פעם אחת בשנה? קבוצת הקולנוענים Subversive Action Films קוראת לגנוב משהו מהעבודה בכל יום.

 

 

לכתוב שירי מחאה נגד העבודה. "תעבוד כל ימי חייך, מנעוריך ועד זקנתך, מכיוון שכך אמר הבוס, כך דורשת המערכת, ובגלל שאם לא תעבוד תחטוף מכות מהמשטרה. בוא ניפטר מכל הבוסים, בנקאים, עורכי דין ופוליטיקאים שנהנים מפרי עמלנו – כך נוכל לעבוד פחות ולשחק יותר". יפה לא? עכשיו תורך.

 

 

יאללה בלגן. לסיום, כאשר כלו כל הקיצין, תמיד אפשר לפנות לחוברת הדרכה לעובד המתוסכל מבית היוצר של האמן ומשבש התרבות האנרכיסט פקארד ג'נינגס, בה הוא מסביר כיצד להחריב את מקום העבודה, להקים במקומו קהילה פרימיטיביסטית אוטופית, ולחיות באושר ובעושר עם השבט החדש שלך עד עצם היום הזה.

 

_________

לאתר הכל שקרים

תגובות2

  • הגב אוקטובר 30, 2011

    blonde bleach

    עשית לי את יום ראשון הרבה יותר שמח.

      

  • הגב מרץ 14, 2016

    אלדד

    יפה עם התזמורת.

    צריך לבטל את החוק לאפשר שביתה – אין לה מקום במאה ה 21.

      

השאירו תגובה