יום לא דיגיטלי – 9-10.03 – מהשקיעה ועד השקיעה

זו הפעם השישית, מאז עלה אתר סלואו לאוויר, שאנחנו זוכים לציין ולקחת חלק ב"יום לא דיגיטלי", אשר נחגג ברחבי העולם מאז שנת 2010. באותה שנה התקבצה חבורה של  יוצרים צעירים ועשתה חשבון נפש. מרביתם היו אמנים, כותבים, יוצרי קולנוע ומקצועני מדיה אחרים, וכולם, בדרגה זו או אחרת – מכורים. שבעה ימים בשבוע ועשרים וארבע שעות ביממה הם היו זמינים, מגגלים, מצייצים, מעדכנים, מלייקקים, מרפרשים, מגיבים, מסמסים ובאופן כללי במרדף אינסופי אחר פיסת האינפורמציה הבאה שתשקיט את הקריז למידע. הם היו שותפים להפרעת הקשב הגדולה ביותר שנרשמה מאז בריאת העולם, רק שלהם נמאס. כתגובה לעולם הכאוטי של הטכנולוגיה, הם יצרו את "מניפסט השבת" – פרשנות חילונית משלהם ליום המנוחה.

מניפסט-השבת-600x984

מניפסט השבת – מוזמנים לכתוב אחד משלכם

מניפסט השבת נוצר ברוחה של תנועת ההאטה, מתוך רצון לייצר קונטרה תרבותית לעידן המהיר שבו אנחנו חיים. המניפסט כולל עשרה עקרונות פשוטים, ויותר חשוב, גמישים. כל אחד ואחת מוזמנים לייצר לעצמם את מניפסט השבת שלהם, באופן שיאפשר להם ליהנות, להירגע, לבלות עם חברים ולצאת לחיק הטבע.

הקבוצה שיצרה את המניפסט, המכנה את עצמה Reboot (אתחול מחדש) הבינה שיום מנוחה אחד בשבוע הוא דרישה לא פשוטה מאנשים שהתרגלו לבלוע ריטלין על מנת להתרכז בדבר אחד ליותר מדקה. לפיכך, היא יצרה את קמפיין  National Day of Unplugging  שעומד להתרחש בסוף השבוע הקרוב בפעם השמינית. משקיעת החמה של יום שישי 09.3 ועד שקיעת החמה בשבת 10.3 – אנחנו נקראים לאתגר ההתנתקות הגדול: 24 שעות ללא טלוויזיות, טלפונים, מחשבים, ממירים, סטרימרים, או חיבורים דיגיטליים ומסכים בוהקים אחרים.

גם השנה אנחנו זוכים לחגוג את ה"יום לא דיגיטלי" בשלל אירועים, פרי מוחם היצירתי של שי נצר וליאור פרנקל, שעומדים מאחורי מיזם Undigitize.me.. ביום שישי מצפה לנו שיעור יוגה המוני, סדרת הרצאות קצרות (גם אני אפטפט אודות מינימליזם מחשבתי), אירוע ספוקן וורד ומפגש משחקי קופסא. בשבת ניפגש לאירוע קריאה והחלפת ספרים Face a book  (מועדים ומיקומים יתעדכנו בזמן הקרוב בעמוד האירוע). במידה ותהיו מעוניינים לערוך מפגשים ואירועים דומים בעירכם, כתבו לנו ונצרף אותם לעמוד.

אז אם גם אתם מנהלים מערכת יחסים עמוקה ורצינית עם הרשת החברתית, יושבים בחמישי על הבר כשאתם שקועים במסך הסמארטפון במקום באנשים, לא זוכרים מתי קראתם יותר מחמישה עמודים של ספר ברציפות, או הקשבתם לבנאדם שמדבר אליכם ברצינות, "יום לא דיגיטלי" הוא בדיוק ההזדמנות להוכיח לעצמכם שמכורים או לא, אתם יכולים להפסיק מתי שאתם רק רוצים.

יום לא דיגיטלי – משקיעת השמש ביום שישי ה-09.03 ועד שקיעת השמש ביום שבת ה-10.03.

נתראה.

 

יום לא דיגיטלי - לאתר

1 תגובה

  • הגב מרץ 15, 2018

    עמית

    החלטתי לעבור את פסח בלי פייסבוק.[

      

השאירו תגובה