המכון הבינלאומי ללימודי איך לא לעשות יותר מידי (IINDM)

ביום שישי האחרון התפרסם אייטם קצר שכתבתי במוסף "הארץ" תחת הכותרת נצלו את הזמן: אל תעשו כלום. הגם שיישומה של ההמלצה נשמע פשוט למדי, הרי שאני אהיה הראשון להודות כי בימנו הרעיון של לא לעשות כלום הינו מעט קשה לעיכול, שלא לומר נמצא בניגוד גמור לאינסטינקט שרכשנו לעצמנו במאה השנים האחרונות, שמביא אותנו להיות עסוקים במרבית הזמן בעניינים אלה ואחרים. עשיית כלום, אם לומר זאת מפורשות, דורשת בפני עצמה אימון ותרגול. באתר סלואו עלו בעבר מספר מאמרים שעסקו באיך לא לעשות יותר מידי, כגון, הרגלי זן – 4 – מניפסט העצלות, אולם דומה שעתה הגיע הזמן להכיר לקוראינו את האתר המשעשע, אך יחד עם זאת מעמיק, העונה לשם "המכון הבינלאומי ללימודי איך לא לעשות יותר מידי" או בקיצור IINDM.

האתר הוקם על ידי כריסטופר ריצ'ארדס, סופר צללים ועט להשכיר, ולצד מאמרים רציניים הסוקרים את ייחסנו לזמן ולהצגה מסודרת וברורה של פילוסופיית ההאטה, ניתן למצוא בו מכתבים משעשעים של בוגרי המוסד, והרבה פנינים של הומור משובח. במהלך השבוע שעבר שלחתי מייל לכריסטופר וביקשתי לתרגם חלקים מהאתר, ולשמחתי קיבלתי את רשותו (למען האמת הוא ענה כל כך מהר עד שהבעתי חשד בזהותו האותנטית ככותב האתר, והוא אכן התנצל על כך), ובתור התחלה החלטתי להביא את עשרת הטיפים בסיסיים להאטה, מאת המוסד הגבוה ביותר להשכלה שידעה התנועה.

IINDM

 

 

כיצד להאט
(שליטה ביכולת ההאטה מוכחת בצורה הטובה ביותר בפני הצורך לעשות הרבה)

1. הישענו אחורה, הרימו רגליים, בהו בעצלות דרך החלון (אזהרה: אל תנסו לעשות זאת בעודכם נוהגים).

2. עשו דבר אחד בכל פעם. זכרו, מולטי טאסקינג הנה חולשה מוסרית (יוצאת מהכלל הן נשים, להן יש מוח נעלה).

3. הרהרו ארוכות. אל תחושו דחיפות לענות על שאלות. זכרו, יש הבדל גדול בין תגובה לתשובה.

4. למדו באיטיות את מניפסט ההאטה שלנו.*

5. פהקו לעיתים קרובות. מחקרים רפואיים הראו המון דברים, ייתכן ובין השאר גם שפיהוקים מועילים לבריאות.

6. בלו יותר זמן במיטה. יהיה לכם סיכוי יותר טוב לטפח את החלומות שלכם (לא את השאיפות).

7. קראו את הסיפורים האיטיים.**

8. בלו יותר זמן באמבטיה.

9. תרגלו עשיית כלום (כן, זה אחד הקשים).

10. הימנעו מרצינות יתר. צחקו, כי אנחנו כאן רק לזמן מוגבל.

 

* מניפסט ההאטה

אנשים דוחקים בנו להאיץ. אנו מתנגדים!

לא ניחלש ולא ניכשל. אנו נאט במשרד, ונאט בדרכים. נאט בביטחון הולך וגובר בעוד אלה מסביבנו מצויים במצב צווחני של היפר אקטיביות (שאינו מעיד על כלום). אנו נגן על שלוות הנפש שלנו, יהיה המחיר אשר יהיה. אנו נאט בשדות וברחובות, אנו נאט  בעליות, אנחנו לעולם לא ניכנע!

אם אתה יכול להאט בזמן שכולם מסביבך מאיצים, אתה אחד מאיתנו. היה גאה על כך שאתה אחד מאיתנו ולא אחד מהם. שכן הם מהירים, ואנחנו איטיים. אם יש דבר מה ששווה לעשותו, הוא ראוי להיעשות באיטיות. יש הנולדים לאיטיות – אחרים זקוקים לדחיפה. ועדיין האחרים יודעים כי מנוחה במיטה עם כוס תה בבוקר הנה המצב הנעלה ביותר אליו יכול המין האנושי לשאוף.

מחלת המולטי טאסקינג המידבקת נמצאת בעליה. אם אתה מנסה לאכול ארוחת בוקר ולהעביר חוט דנטלי באותו זמן, אם אתה עונה לשיחות טלפון בזמן סשן של מדיטציה, אתה עלול להיות בבעיה. האם אתה מנסה להתעמל ולישון סימולטנית? אלה סימנים המעידים על מצב רפואי מחליש הידוע בכינויו "עשייתוס דברימוס". מחקרים קליניים הוכיחו כי החיפזון גורם לגסות רוח, פליטות פה, טעויות ותאונות.  חברי "המכון הבינלאומי ללימודי איך לא לעשות יותר מידי" הבינו זאת, ויצאו לדרך האיטית המובילה לעשיית לא הרבה.

 

** סיפורים איטיים מאתר IINDM יתורגמו בהמשך.

____________

באותו נושא

כל הפוסטים בטור "101 דרכים להאט את החיים"

____________

 

 

תגובות3

  • להגיב דצמבר 28, 2014

    דוד

    חזק מאד

      

  • להגיב פברואר 5, 2015

    דורי

    נ ה ד ר

      

  • להגיב יוני 10, 2016

    מור

    תרגום מוצלח וטקסט יפה ומשעשע

      

השאירו תגובה