מסירוב להלוואה ועד לשוד לא מזוין – 10 דרכים להיאבק בבנקים

אמש, בשעה טובה ומוצלחת נשבר חלון ראווה של סניף בנק בישראל. הטענות כלפי הבנקים ידועות ומוכרות – עושק ריביות, ריבוי עמלות, משכורות עתק לבכירים, העדר תחרות, אשראי זעום לעסקים קטנים ומחיקת חובות לטייקונים – הן רק חלק מן הטענות המוצדקות, כך שלא קשה להבין מדוע זעמו הספונטאני של ההמון הופנה דווקא לסניפי בנק הפועלים, דיסקונט ולאומי, ולא אל עבר "פיצה פצה" הסמוכה המשווקת מוצרים מבוססי פחמימות משמינות להמונים, או אל עבר סניף "טבע קסטל" הצמוד המשווק ויטמינים במחירים מופקעים.

מאחר והבנקים, אם כן, הם מה שנהוג לכנות בסרטים אמריקאים זולים FAIR GAME   (מטרה לגיטימית להתקפה) ומאחר ומחאה אלימה אינה מתאימה בהכרח לציבור הרחב, קיבצנו בעבורכם את מיטב השיטות למחאה לא אלימה כנגד רודנות הבנקים שזה מכבר השתלטו על הניהול הכלכלי של המדינה.

אמש בתל אביב (צילום: ירון ברנר)

 

1. אל תיקחו הלוואות – בנקים אוהבים לחלק הלוואות, זה הלחם והחמאה שלהם. הם יפתו אתכם לקחת הלוואה לכל מטרה: מערכת קולנוע ביתית יקרה, חופשה, קנייה של רכב שני או עגלה לתינוק החדש… רק תחתמו להם כאן, כאן, וכאן וכמה עשרות אלפי שקלים יוזרמו לחשבון שלכם בלי אף שאלה. רק שיש את העניין הקטן של ההחזרים, בתוספת ריבית והצמדה כמובן, ויש קנסות שהם יותר מאשר ישמחו לגבות, ובסופו של דבר גם עיקולים. אם אתם לא חייבים לקחת הלוואה אל תיקחו, ואם אתם כן חייבים, תתאפקו.

משדרגים את החיים - נכנסים לחובות - עכשיו, בדיסקונט

 

2. אל תתפתו לפיקדונות – הבנקים רוצים שנשאיר את הכסף אצלם לכמה שיותר זמן, ולפיכך הם מציעים לנו מגוון רחב של מסלולי השקעה, החל בפיקדון יומי או חודשי וכלה בתוכניות חיסכון לטווח ארוך. כמה שיותר ארוך. בתמורה לאפשרות לעשות בכסף שלנו כבשלם, הם יעניקו לנו ריבית מגוחכת שנעה בין 0.0015%-2% בשנה (הרף העליון הוא ליחידי סגולה בעלי סכום כסף ניכר). רק לשם השוואה, הריבית שהבנק גובה מכם על חוב נעה בין 13%-16% בשנה.

3. השאירו את הכסף שלכם בעובר ושב – לא משנה כמה כסף יש לכם בבנק, תדאגו שהוא יהיה בעובר ושב. כסף ששוכב בעובר ושב הוא כסף שאתם יכולים לפדות בכל שנייה נתונה, והעובדה הזאת מוציאה את הבנק מדעתו – נסו ותיווכחו כי זה שווה, ולו רק על מנת לקבל בכל יומיים טלפון נסער מהבנק.

4. תמכרו את תיק המניות – אם יש לכם תיק מניות בבנק תמכרו אותו. עברו לנהל אותו בעצמכם או באמצעות בית השקעות קטן שיגבה מכם עמלות נמוכות יותר. במידת האפשר, ותרו לחלוטין על ההרפתקאה. משחק בשוק ההון הוא הימור לכל דבר, ובהימורים, הבית תמיד מנצח. עם השחקנים הגדולים מצד אחד ועם האמצעים הטכנולוגיים מצד שני (רובוטים ממוחשבים המבצעים קנייה ומכירה במהירות שיא) אין למשקיע הקטן באמת סיכוי לראות רווח משמעותי, וגם אם היה, אנחנו לא מאמינים בלעשות כסף מכסף. כסף ראוי להרוויח בעבודה.

5. תתמקחו – משום מה זה תמיד מפתיע אנשים. גדלנו באמונה המוטעית שבנק זה לא שוק ושהשורה התחתונה קבועה ואינה משתנה, ומדובר בטעות גסה. תתמקחו על כל שורה ועל כל עמלה.

6. תתאגדו – מרבית האנשים פותחים חשבון בנק בגיל 16 ועם כל הכבוד לדביר, מעטים יחליפו אותו במהלך חייהם. הנקודה החיובית היא, שכאשר אתם פותחים את החשבון אתם מוקפים במשפחה וחברים שמנהלים את כספם באותו מקום. תתאגדו על מנת לבוא לבנק שלכם בדרישות, ואם נקלעתם לחובות, בקשו תספורות כאחרוני הטייקונים.

7. הצטרפו לקואופרטיבים כלכליים – בימים אלה הולך ומוקם בארץ קואופרטיב כלכלי ראשון מסוגו העונה לשם "שלנו" ומתעתד לספק שירותים של בית השקעות לכל דבר – מניה אחת בקואופרטיב עולה 1,000 ₪ לצרכן. לפרטים נוספים, כאן.

8. עוררו מודעות – כנסו לבנק שלכם והקריאו לעובדים ולציבור הלקוחות את פירוט עמלות השורה ושכר הבכירים, למשל כך, בפעולה של גרילה תרבות

9. צרו אמנות – בקרו את המערכת הבנקאית בכל דרך יצירתית הנראית לכם ראויה

מהפכה כלכלית עם שיק צרפתי

10. תשדדו בנק – הימים המפוארים של שוד הבנקים מאחורינו, וסביר להניח שאף אחד מאיתנו לא יהפוך לבוני וקלייד הבאים, אבל כחלק מהשירות לקהילה אנחנו מעניקים לכם סקיצה לתוכנית שוד בנק שאינה עושה כל שימוש באלימות, ואינה מעמידה אתכם בכל סכנה – בתמורה, אנחנו מצפים שאת הכסף תחלקו לנזקקים. להלן, התוכנית:

האביזרים הדרושים: חליפה, תיק ג'יימס בונד, נורת לד זעירה, בטרייה, טלפון עם כרטיס חיוג מהתחנה המרכזית החדשה.

אופן הפעולה: גבר מחוייט נכנס לבנק עם התיק, הוא מניח אותו ליד אחד מהעדכנים, עושה עצמו מתעמק בפרטי החשבון שלו, ולאחר מספר רגעים יוצא מהסניף. הוא מתיישב בבית קפה סמוך ומחייג לבנק. בשיחה עם מנהל הסניף הוא מתריע על מטען שמונח בתוך הבנק ושולח את המנהל אל המזוודה. נורת לד ירוקה מהבהבת ומאשרת למנהל הסניף שהמטען חמוש ומוכן לפעולה. כל ניסיון לפנות את הבנק יוביל להפעלת המטען. המנהל מקבל הוראה למלא תיק בשטרות ישנים ולא מסומנים של 20 ₪, ולמסור אותו ואת מכשיר הטלפון שלו ללקוח אקראי. לאחר מכן הלקוח מקבל הוראה היכן עליו להשליך את התיק. רק לאחר ביצוע המסירה ינוטרל המטען.

על מנת לוודא את שיתוף הפעולה של מנהל הסניף יש לבצע את השיחה מבית קפה סמוך או לחילופין להעזר בשירותיו של סוכן נוסף אשר יפעל מתוך הבנק כלקוח אקראי שממתין לתורו.

בהצלחה.

__________

באותו נושא
ההאקרים הכי גדולים בעולם

__________

תגובות4

  • הגב אוקטובר 15, 2012

    מרי לוי

    אני חושב שהדרך למרוד בבנקים הוא יותר פשוט ממה שאתה חושב.
    החבאת הכספים מתחת לבלטה כמו שעשו בימים עברו, כיום ה"בלטות" הרבה יותר בטוחות והתקנת כספת בבית (הכל בצורה דיסקרטית) והחבאת כל הכסף שם או לפחות את רובו, יכול להיות הדבר ההגיוני ביותר שניתן לעשות כדי לחסוך בעמלות.
    ואם צריך הלוואה? כמו משכנתה, דירוג האשראי שלנו לא יהיה קיים עקב חוסר במשיכת והפקדה של כספים.
    כל פעם שאני מבקר בבנק ישר מציעים לי הלוואה כדי שאקנה אפילו תיק עגלה לתינוק שאיתו באתי (הרי הוא ילדי), זה מתחיל להימאס אבל מה לעשות, הבנק שומר על הכסף הכי טוב עבורי.

      

  • הגב אפריל 20, 2013

    דודו.א.

    מרי… הקישור לתיק עגלה אינו במקומו. לא יפה. תרגיל מלוכלך.

      

  • מערכת סלואו
    הגב אפריל 20, 2013

    מערכת סלואו

    תודה על העירנות דודו, הלינק הוסר

      

  • הגב מרץ 13, 2016

    אלדד

    הפיתרון הכי טוב לא היה כאן – לקנות נדלן במשותף בלי משכנתא.

      

השאירו תגובה